J.M.J. na prodlouženém víkendu

Konečně jsem se dočkal a vyrazil s kamarády Márou a Jurou na první letošní společnou výpravu. Ve čtvrtek (22.4.2016) jsem si nabalil doma všechny věci, večer jsem si byl ještě na rychlo trochu zakrmit, v pátek jsem si domluvil v práci dovolenou a prodloužený víkend mohl začít. Přijel jsem k vodě 30min. před začátkem doby lovu abych si stihl všechno vybalit a nachystat. Se začátkem doby lovu letí oba pruty směrem do zakrmeného místa. Protože byla ještě hodně zima a aktivita ryb není jak v létě, tak jsem si říkal, že zatím dále krmit nebudu a počkám co to bude dělat. V klídečku jsem si postavil bivak, sledoval jsem vodu a čekal co se začne dít. Asi čtyřikrát jsem zpozoroval, že se mi z ničeho nic zaklepal prut, tak jsem začínal tušit, že se něco děje. Necelou hodinu po náhozu přichází padák na pravý prut. Neskutečný boj který trval více než 30min. skončil nakonec úspěšně a na břehu je první letošní opravdu krásná ryba. Hned jsem tuto rybu poznal, byl to krásný šupináč, kterého jsem měl na této vodě asi před 3 roky a to měl přes 90cm, 14,2kg, kamarád Mára měl tohoto kapra v loni a už měl přes 15kg. Ale co se nestalo, jak jsem si dal kapra na podložku, vyndal mu háček a oddělával jsem si prut abych si na něj nešlápl, tak jsem se na dvě vteřiny otočil, víc to nebylo, kapr sebou jednou mrskl a už jsem viděl jak mi ocasní ploutví mává na rozloučenou. Asi se mu nechtělo fotit, dacanovi. Nikomu bych nepřál tohle zažít, ale určitě si z toho vezmu ponaučení a příště se to rozhodně nestane. Kdyby to byla ryba 10kg, tak by mi to nevadilo, ale byla to druhá největší ryba kterou jsem na této vodě chytil, ale už se nedá nic dělat, tak snad příště. Říkal jsme si, že všechno zlé se v dobré obrátí. Kapr zabral na dipované boilies calypso. Nahodil jsem prut zpět do stejného místa a řekl jsem si, že už je čas trochu přikrmit. Navázal jsem si raketu a nakrmil jsem řepkou, method mixem calypso, krill oliheň a přihodil jsem opět trochu boiliesu různých příchutí.Odpoledne přichází opět na pravý prut velmi opatrný záběr a na konci je opět cítit krásná ryba. Další super souboj a na břehu je další pupkáč. Tentokrát se jedná o lysce který zabral opět na calypso v dipu.

Zrovna se přijíždí podívat rodiče a vezou mi oběd, tak mi můžou asistovat při vážení, focení a natáčení. 14kg + a já mám obrovskou radost, že jsem si vynahradil ten svůj ranní neúspěch. Přijíždí Mára s tátou a náš tým je kompletní. Kluci také staví bivak a chystají si svoje věci, pak společně opět dokrmujeme řepkou, method mixem a boiliesem. Do večera už ale nic nepřichází. Je tu sobota a já mám ráno další krásnou rybu 77cm, 11,3kg. Tetokrát šupík kterému zachutnalo boilies belachan sýr v dipu s popkou calypso. Jura se nenechal zahanbit a vytahuje taky krásného kapra 88cm, 13kg - tomuto krasavci zachutnaly popky ananas 8mm a pomeranč med 12mm. Mára je až do odpoledne bez záběru, ale odpoledne zkouší co se dá a během hodiny má na břehu tři amury, největší z nich má 62cm. Zachutnala jim popka oliheň ananas. Do večera máme na kontě já, Mára i Jura další pěknou rybu. Můj šupík má míry 78cm, 10,5kg a zabral na třívrtstvé boilies maso, karibik, krill, Márův krasavec má míry 83cm, 13,2kg a zachutnalo mu dipované boilies belachan sýr + popka calypso a Jurův polořádkáč měl rovných 14kg a slupl také belachan sýr v dipu s popkou calypso. Večer se začíná ochlazovat, obloha se zatahuje a vypadá to, že předpověď počasí asi bohužel tentokrát opravdu vyjde. Po setmění začíná pršet, následně přichází sněhová válnice a v tom přichází na můj prut padák jako blázen a kapřík mě vyhání z vyhřátého spacáku přímo do mrazáku. Vlny jak na moři, neskutečně silný a studený vítr, déšť, sníh a venku jen já a na druhém konci kapr. Po nekonečném boji navádím kapra do podběráku i bez čelovky a jdu vzbudit Máru, který nemá vůbec radost z toho, že by mě měl jít fotit v takovém hnusu co panoval venku. Nakonec jsem ho přesvědčil a jen co jsme udělali první fotku, tak přichází nečekaná jízda na Márův prut a situace se opakuje. Naštěstí také s dobrým koncem, podebíráme kapra a jdeme také fotit. Můj měl 11,9kg a Márův 13,2kg. Moje ryba zabrala na dipované calypso a Márův pupkáč zabral na bolka amur. Krásná práce. Jsme totálně promočení, tak se snažíme převléct do suchého oblečení a uleháme do spacáku abychom se aspoň trochu zahřáli. V neděli ráno přestává pršet, ale je neskutečná zima a teplota 0 stupňů. Vytahujeme na rozlučku pár ryb kolem 50cm, Jurovi se podařil taky karas kolem 45cm. Necháváme oschnout bivak a pomalu balíme. Na to jaké panovalo počasí, hodnotíme tuto výpravu jako velmi úspěšnou. Podařilo se nám na místní svazové vodě nachytat opravdu krásné ryby. Příští výpravu plánujeme za 3 týdny, snad bude minimálně tak úspěšná jako ta současná. Za CT Krmiva Hulín Jiří Ambroz, Marek Melša, Jiří Melša