Jezero Dělouš
Jiří Ambroz

Týden dovolené je tu a já mám rezervovaných 5 dní na jezeře Dělouš. Minulý rok jsem na toto krásné jezero podnikl dvě výpravy. První v červnu na Carp marathon Dělouš kde jsem s parťákem Márou vybojoval 2.místo a druhou na podzim kdy mě tam pěkně kapři za týden vyškolili a moc se bohužel nedařilo. Byla to pro mě výzva a ponaučení abych něco udělal jinak a přiměl kapry k větší aktivitě. Na letošní výpravě mě doprovázel kamarád Štěpán kterému ještě jednou děkuji za to, že jel i když to pro něj jako pro nerybáře bylo velmi dlouhých 5 dní. V sobotu ráno nakládám všechny věci do auta a volám Štěpánovi aby si moc věcí už nebral, protože auto je plné až po střechu. Na štěstí mě uklidňuje, že má jen spacák a batoh. Za chvíli nakládáme i jeho a můžeme vyrazit. Je před náma 4,5 hodiny cesty. Po třech zastávkách přijíždíme do Ústí nad Labem odkud už je to k jezeru pár km, tak už je nám hej. Pokaždé když přijíždím k tomuto jezeru, tak mám druhé vánoce. Prostě jsem si to tam zamiloval. Je tam nádherně. Ovšem trochu mně mizí úsměv z tváře po té co vystupuji z auta. Na nedalekém letišti které je opravdu kousek je do druhého dne techno párty, tak si to dovedete představit.  Vítáme se se správcem a zjišťujeme jak to na jezeře jde. Nafukujeme člun, nakládáme všechny věci a správce nás odváží na naše místo kde budeme pět dní bojovat.  Po příjezdu na naše místo nejdřív stavíme bivak, protože to vypadá, že bude pršet. Svoje pruty rozmisťuji v rákosí a Štěpán má pruty hned u mola. Krmíme method mixem krill oliheň a calypso smíchaný s řepkou a kukuřicí, halibut peletama a boiliesem krill oliheň, frankfurtská klobása a karibik. Kapři jsou asi bohužel někde na technu, tak až do druhého dne do skončení akce nic nepřichází. Druhý den, stále krmíme a čekáme na první záběry. Je to tady a na moje pruty přichází během hodiny dva záběry a na břehu jsou první dvě ryby výpravy a hned obě tak pěkné. 16,6 a 16,7kg. Štěpán se také snaží a má na kontě taky pár pěkných ryb. Zatím co já jsem je oba měl ze dna, tak Štěpán má všechny ryby na zig rig. Večer přichází poměrně opatrný záběr, kapr se zamotal do bójky, tak ho musím jet vyprostit na člunu. Po příjezdu zpět na místo pokračuji ve zdolávání. Po nádherným boji se před podběrákem a následně v podběráku převaluje neskutečná ryba. Hned mám radost jak malý děcko a plácám Štěpána po zádech se slovy, je to tady, to je ryba pro kterou jsem si přijel. Jdeme vážit a dokumentovat. Váha ukazuje 23,2kg čisté váhy. Zabral na black halibut peletu s plovkou švestka česnek. Sen se stal skutečností a já držím v náručí svoji první rybu přes 20kg která se stává mým osobákem ze soukromých vod. Mimochodem v loni jsem si na této vodě zvedl taky osobák a to na 18,5kg a už tato ryba se mi zdála neskutečná.  Dále se tato výprava nesla ve stejném duchu. Třikrát denně jsme krmili jak method mixem, tak peletama a boiliesem. Záběry chodili nejvíce ráno a večer, během dne poměrně ojediněle. Nejvíce záběrů jsme měli na novinku v podobě plovky švestka česnek která šlapala jak ze dna na panáčka, tak na zig rig. Dále druhou a třetí nejúspěšnější nástrahou bylo boilies calypso a frankfurtská klobása. Za pět dní jsme zkrmili 20kg method mixů, 10kg halibut pelet, 7kg boiliesu, 10kg kukuřice a 10kg řepky. Já jsem měl na kontě kapry 8kg, 8,5kg, 9kg, 11,3kg, 12kg, 12,5kg, 13,2kg, 14,1kg, 14,2kg, 14,4kg, 14,6kg, 16,6kg, 16,7kg, 17,6kg, 18,2kg, 18,5kg a 23,2kg. Štěpán taky nachytal krásné ryby - 13 kaprů od 7 do 19,3kg. O několik ryb jsme také bohužel přišli, ale co se dá dělat. Ve čtvrtek dopoledne balíme a odjíždíme spokojení domů. Už teď se těším na příští rok až se sem na toto jezero na pár dní opět vrátím, protože to tam prostě miluju. KRMIVA HULÍN GOOOO !!! ZA CT KRMIVA HULÍN JIŘÍ AMBROZ