Report ze Slovenska
Andrej Jarábek

24 Hodín na rieke

Bol piatok (začátek dubna) a práca sa pomaly blížila ku koncu. Konečne to prišlo. Auto som mal nabalené deň vopred, už len kúpiť nejaké jedlo a rýchlo k vode. Po príchode ma rieka a miesto kde som chcel chytať veľmi nepotešili. Rýchly prúd vody a s ním aj veľa nečistôt, konárov atď. Nedalo sa nič robiť Morava je raz taká. Nastrieľal som pár kŕmnych gulí sladkej príchute smotana a zopár guličiek korenených boilie. Počasie mi tiež veľmi neprialo keďže celý deň pršalo. Postavil som bivak vybalil udice a nachystal montáže. Na prvú montáž som navliekol dve 16mm guličky príchute smotana a na druhú išla jedna gulička príchute amur. Ku každej montáži som dal malú pva pančuchu s rovnakými príchuťami. Do večera ako som predpokladal záber neprišiel. Keďže naše slovenské zákony nám dovoľujú chytať len do 21 hodiny musel som prúty stiahnuť a išiel som sa trocha prespať po náročnom týždni. Celú noc silno pršalo ale to ma neodradilo a ráno som znovu nahodil montáže s tými istými príchuťami. Cca o 9 hodine ráno prišiel razantný záber. Cievka sa neprestávala točiť ani po zdvihnutí prútu. Nedalo sa nič robiť musel som rybu nasilu pribrzdiť nakoľko som sa bál aby sa mi nezamotala do neďalekých konárov ku ktorým to mala namierené. Podarilo sa. Po krátkom boji bol krásne stavaný a zdravý šupináč v podberáku. Vedel som, že ryba má viac ako desať kilo ale to že sa váha zastaví na 15 kilách a meter ukáže 82 centimetrov som vážne nečakal. Neopísateľná radosť, nevadil mi ani silný dážď. Spraviť pár foto, fotil som sa sám mobilom(zabudol som fotoaparát) a rýchlo ho pustiť späť do svojho domova. Do večera už som bol bez ďalšieho zaberú. Večer všetko mokré zbaliť a ísť domov ale s dobrým pocitom že som si chytil,,osobák'' z tejto rieky. Všetky boilies boly od značky krmivá hulin.

5 dní na Váhu

V květnu sme s kamarátom vyrazili na 5 dní na našu najdlhšiu rieku Váh. Prvý deň sme nakrmili krmnym boilie korenistej príchute zaliate boosterom korenené játra. Prvy deň žiadny záber neprišiel. No na druhý deň ráno sa diali veci o ktorých sa mi ani nesnívalo. Prvú udicu som vyviezol krátko po štvrtej hodine ráno. Nasledoval druhý prut. Po vratení na breh som si spravil kávičku a sadol si na stoličku. Prešlo možno 15 minút a ozvalo sa nesmelé píp, okamžite som zaostril na prút. Len čo som si stihol položit šálku kávy roztočila sa cievka navijáku. Nasledovalo mierne priseknutie ale cievka nie a nie sa prestat točit. Po pár sekundách som konečne mohol prvý krát otočit navijakom a začala sa zdolávačka. Trvalo asi 15minut než som rybu pritiahol k brehu. Vedel som že to bude ryba nad 10 kilo. Kapríka pokladám na poliatu podlozku, premerávam a vážim. 84cm a 14,8kila. Krásna ryba a hned prvý záber. Rybu rýchlo púštam do vody a sadám do člna znovu vyviest prut. Znova sadám do stoličky a potichu dúfam ze to nebol posledný zaber. A veru že nie. Po asi pol hodine sa ozýva signalizátor na tom istom prute. Zasekávam no ťah ryby je o niečo menší. Zdolávam kapríka s mierami 70 cm a 6kg. Rýchlo veziem prut naspäť pokial sú ryby pri chuti. Pomaly sa ukladám do spacáku, ešte trocha sa prespat. No za necelú hodinku sa ozýva druhý prut. Menši kaprík s mierou 60cm.toho som ani nevážil. Hned som ho vratil do vody. Do večera som vytiahol ešte pár rýb od 60 do 70cm. Na druhý deň ráno som vyviezol pruty znova. Prvá ryba prišla približne do hodiny od vyvezenia. Zdolávam kapra s mierami 62cm a 7,5kila. Krásne stavaná zdravá ryba. Jedna foto a šup s ňou do vody. To som ale netušil že to bol posledný záber od kapra. Do večera mi na miesto nabehli jalci ale nie hociaký. Všetky boli večšie ako 40cm. Tiež krásne ryby. Bohužial kapra som už do konca výpravy nevidel. Teplota sa pohybovala okolo 25 stupňou a teplotu vody nam sonar ukázal 17 stupňou. Myslým že sa ryba stiahla do plytčiny a išla sa vytierať. Nuž aj taká je rybačka. Na záver možem len skonštatovať že sa rybačka vydarila. Dve krásne ryby.