Štrkovisko Padáň
Jiří Ambroz

Protože nám s Márou odpadly oba závody na které jsme byli přihlášení, tak jsme vybírali náhradní program. Na soukromé revíry moc nejezdíme, ale padlo nám do oka Štrkovisko Padáň na Slovensku, tak naše náhradní cesta mířila na toto jezero. Ve čtvrtek končím v práci už dopoledne, tak mířím rychle domů, naházet věci do auta a hurá směrem za Márou kde překládáme věci do jeho auta. Kolem půl třetí vyrážíme směr Slovensko. S mezipřistáním na dvou benzinkách kde jsme se trochu protáhli po třech hodinách cesty dorážíme na místo kde nás vítá moc milá paní správcová. Vysvětluje nám co a jak, zakupujeme povolenky k lovu a vyrážíme na naše místo, které se má asi za 2h uvolnit. Sedáme si vedle a nahazujeme pruty jen tak bez krmení do prostoru. Mára má do 20min hned dva záběry které neproměňuje. Já mám pouze jeden, ale hned první slušná rybka 11,6kg. Máme radost, že to tak šlape. Protože jsme vůbec tuto vodu neznali, tak jsme pro první polovinu výpravy měli taktiku téměř nekrmit, pouze pár kuliček k montáži a druhou polovinu pořádně krmit jak boiliesem tak i partiklem. Od čtvrtka do pátku když byl na vodě menší tlak, tak ani to krmení nebylo moc potřeba a chytali jsme ryby jak přes den kdy šly jak ze sloupce, tak ze dna. O víkendu se nahrnula spousta rybářů a hodně se krmilo raketou, tak ryby se zdržovaly výhradně ve sloupci, tak nám nezbývalo nic jiného než začít taky krmit. Používali jsme kukuřici smíchanou s řepkou a method mixem krill oliheň a calypso. Na zig rig 3m s popkou ananas jsme měli neskutečné úspěchy, bylo ale opravdu za potřebí stále krmit. Zkoušeli jsme i přestat s krmením, ale v tu chvíli přestaly chodit i záběry. V tu ránu když do vody spadla první raketa, tak přicházely další záběry. Prostě když jsme chtěli chytat, tak jsme krmili a když jsme si chtěli trochu odpočinout nebo udělat jídlo, tak se krmit nesmělo. V noci ze soboty na neděli měl Mára tolik záběrů, že musel stáhnout oba pruty, protože by jsme se vůbec nevyspali. Ne, že by nám to vadilo, ale bylo to už po dvou dnech non-stop lovu potřeba abychom se trochu prospali na cestu domů. V neděli dopoledne valil opět už jen sloupec, ze dna jen minimální záběry. Měli jsme v plánu odjíždět před druhou hodinou, ale kapři byli nějak proti a my jsme neměli silnou vůli sbalit pruty když to tak šlo. Nakonec už jsme řekli dost, vytáhli jsme si každý jednu rybu na rozlučku a sbalili i pruty. Začala nejhorší část výpravy a to balení a odjezd domů. Cestou domů byly drobné komplikace s navigací která nás naváděla přes Bratislavu na dálnici i když jsme si dálnice a placené úseky vypnuli, ale nakonec jsme v pořádku dorazili až domů. Abych zrekapituloval ve zkratce tuto výpravu a hlavně množství záběrů a ulovených ryb, tak od čtvrtka od večera do neděle do odpoledne jsme měli ve dvou více jak 200 záběrů kdy se na břeh dokázalo úspěšně zdolat kolem 150 kaprů. Od začátku výpravy jsme si řekli, že budeme fotit jen ryby nad 10kg. Já jsem měl nakonec takových kaprů 12 kdy nejtěžší měl 14,6kg, Mára měl takových kaprů 7 kdy nejtěžší měl 17kg. Podařilo se nám také úspěšně zdolat 4 koi kapry kteří nám udělali i když nebyli největší obrovskou radost. Všechny ostatní ryby které jsme vytáhli byly od 7 do 10kg, takže taky super. Na zig rig jsme používali popku ananas 16mm, ze dna nejvíce záběrů bylo na příchutě maso butyric, belachan sýr, karibik a artemis. Jednou se na Padáň určitě vrátíme, protože máme nevyřízené účty s opravdu velkými kapry kteří na této vodě plavou. ZA CT KRMIVA HULÍN JIŘÍ AMBROZ, MAREK VAVŘÍK