Zima na Mělčině
Jiří Ambroz

Ahoj rybářská rodino. Konečně jsem se dočkal a naše výprava kterou jsem si naplánoval s kamarádem Martinem je tu. Měli jsme naplánovaný celý týden, ale z rodinných důvodů jsme museli výpravu zkrátit na pět dní, ale i tak jsme si ji naplno užili. Je polovina října a cca čtyři dny před naší výpravou se rapidně mění počasí a hrozně se ochlazuje kdy rtuť teploměru která byla kolem 25stupňů jde až těsně nad 0. V době naší výpravy měla být teplota v průměru kolem 4-6 stupňů což se potvrdilo. V neděli přijíždím k vodě kolem jedné hodiny a mířím na místo na mělčině které jsme si předem vybrali. Protože to vypadá, že bude ještě pršet, tak nejdříve nosím všechny věci k vodě a stavím bivak. Dále chystám krmení a nahazuji svoje montáže. Pro tuto výpravu jsem zvolil boilies krill oliheň a belachan sýr. Jako krmení jsem používal method mix krill oliheň smíchaný s řepkou a kukuřicí a kobrou jsem dohazoval postupně obě dvě příchutě boiliesu. Budu také zkoušet opět háčky Sasame GX vel. 2., které se mi zatím nevíce osvědčily. Ve tři hodiny přijíždí kamarád Marťas, tak mu jdu pomoct s nošením věci a stavěním obydlí.  Těsně po setmění mám první brutální jízdu. Vypadá to, že mám všechno pod kontrolou, ale po tmě není nic pod kontrolou a kapr mi zajíždí bohužel do vázky kde uřízl návazec a byl pryč. Je mi to líto, ale Jsem rád, že se alespoň osvobodil. Dále se už nic podstatného neděje. V pondělí se rybí aktivita začíná umoudřovat a já mám na kontě čtyři slušnější ryby. 66cm, 7,9kg, 72cm, 7kg, 78cm, 8,1kg a 80cm, 10,1kg. Mám obrovskou radost, že to jde, tak jak to jde. Marťas má zatím bohužel smůlu kdy o dvě nebo tři slušné ryby přichází a na břehu má akorát jednoho kapříka přes 12kg a pár menších dorostenců. Je tu úterý a občas přijde akorát menší ryba. Až odpoledne se přilepuje pěkně swinger k prutu a na břehu je zatím moje největší ryba této výpravy 85cm, 13,2kg. Ve středu musím před obědem odjet z rodinných důvodů do večera do Brna. Asi hodinu po mém odjezdu mi volá Martin, že má opravdu krásnou rybu. 94cm, 17,8kg. Gratuluju mu a říkám, že se budu vracet až někdy po tmě. Přijíždím zpět k vodě kolem osmé a montáže letí na slepo ještě na chvíli do vody. Bohužel už nic nepřišlo. Ve čtvrtek mám během dne další dvě pěkně ryby. 81cm, 11kg a 82cm, 12,6kg. Oběma zachutnala příchuť belachan sýr. Marťas zdolává taky dvě krásný ryby 11 a 12,5kg. Je před námi pátek a poslední dopoledne naší výpravy. Pomalu začínáme ráno balit. V tom mi přichází poslední ryba této výpravy na krill oiliheň - 82cm, 12,8kg která zakončuje naši krásnou, ale velmi chladnou výpravu. Děkuju Martinovi, že i když byl dost nachlazenej, tak to semnou v té zimě u vody přežil. Na to jaká byla zima, tak hodnotím naši výpravu velmi pozitivně.